FK PŘÍBRAM

Blog: Děkujeme za fanouškům za podporu, návštěvností zklamáni nejsme

Po změně termínu na pátek návštěvnost neklesla a na atraktivitě trvale pracujeme. Více odpovědí k tématu návštěvnosti si přečtěte v BLOGU.

Pro článek v deníku MF Dnes, jsme připravili odpovědi na položené dotazy. Znění odpovědí, které jsme dostali k zodpovězení, Vám sdílíme po redakční úpravě pro potřeby našeho BLOGU, protože ne všechny se dostaly na světlo světa.

Reakci za FK Příbram připravil Zdeněk Brož, marketingový a obchodní manažer a tiskový mluvčí FK Příbram.

MFD: Jak jste zatím spokojení s počtem diváků, kteří v této sezonně navštěvují domácí zápasy Vašeho klubu a jak se tato čísla "kryjí" s Vašimi předsezónními předpoklady či přáními?

Návštěvnost fanoušku na domácím stadiónu Na Litavce vnímáme jako stav odpovídající zájmu diváků o druholigovou soutěž. My ji nepovažujeme za nízkou z několika důvodů a i přesto děláme na tom, aby byl zájem rostoucí a věříme, že budeme úspěšní.

Sportovní kvalita.
Je nutné přihlédnout k tomu, že atraktivita soupeřů není taková, na jakou byli fotbaloví fanoušci z Příbrami a okolí zvyklí mnoho let. Týmy jako Sparta, Slavia, Plzeň, Baník měly jinou váhu než Varnsdorf, Kroměříž či Prostějov. A to píšeme s plným respektem k našim současným soupeřům. Sestupem do druhé ligy jsme o fanoušky přišli, to je fakt. 

Zábava a spokojenost.
Primárně chceme pracovat na spokojenosti stávajících fanoušků. Ta začíná u základních potřeb, kde nám jde o to, aby jídlo i pití měli kvalitní. Zde se nám to snad daří a věříme, že nabídku budeme na jaře rozšiřovat. Pracujeme s myšlenkou zábavných prvků nebo fanzóny. Zde bude klíčem i následný zájem. Vrátili jsme tak do hry přestávkové soutěže, do kterých se přihlašují návštěvníci online přímo na stadiónu.

Fanouškům jsme po jednom ze zápasů nabídli také živou tiskovou konferenci pro diváky. Fanklub je pak zapojen do života klubu, exkurze či jiné akce chce klub trvale nabízet. Víme, že nemáme tisíce skalních příznivců, ovšem ti, co jsou s námi dnes, skalními jsou a my jim za to děkujeme.

MFD: A čím se vysvětlujete, že návštěvnost Vašich domácích zápasů je jedna z nižších mezi prvoligovými a druholigovými kluby a jaké faktory ji podle Vás nejvíce ovlivňují?

Vliv má nejvíc sportovní aspekt a setrvání ve druhé lize. Což je již zmíněná sportovní kvalita. Může za to třeba termín zápasů? Už teď vidíme, že změna termínu neuškodila. Klub před sezónou změnil oficiální hrací termín na pátek 18:00. Změnou jsme o diváky nepřišli, to už vidíme teď. Nový čas vnímáme jako příležitost, jak se ukázat fanouškům ještě před víkendem. Ti mohou stihnout zápas díky podvečerní hodině výkopu. A nejhorší návštěva byla v den kdy se sešlo několik reálných důvodů k nižší návštěvě: Varnsdorf 565 diváků - posun na pátek 17:00, ČT Sport zápas živě v TV, déšť a sychravé počasí.

A zda má vliv streaming zápasu online - bere nebo nebere diváky? Zápasy F:NL šlo sledovat na internetu zdarma. To může často odlákat některé fanoušky, ale negativně se na to nedíváme. Zejména kvůli pátku jsme v online světě vidět víc než v sobotu či neděli. Vnímáme totiž, že páteční zápas často sleduje mnoho sázkařů z celého světa. V pátek je tak dosah našeho druholigového klubu vyšší než v sobotu, kdy se hrají stovky zápasů v celé Evropě. Když se daří, tak je ticho, když s papírovým outsiderem ztratíme, tak si přečteme pěkně peprné reakce.

Návštěvnost přehled

Pohledů, jak se na celkovou návštěvnost dívat je několik. Mezi druholigovými celky jde většinou o malé rozdíly v návštěvnosti. Do soft detailů, proč “chodí/nechodí” pak hrají i nějak další prvky jako třeba umístění stadionu. Sjezdíme celé Česko a tak občas pochopíme, že zrovna ten náš Na Litavce není přímo v centru města. I to občas může hrát v rozhodování fanoušků roli.

Ovšem taky lze zmínit ukázkový příklad toho, že když se propojí sportovní zajímavost zápasu a aktivní komunikace, tak diváky přilákat umíme. Vždyť jsme letos 1. června na baráž s Pardubicemi přilákali k Litavce téměř 3.500 návštěvníků.

MFD: Jakými všemi "cestami" a formami propagace se snažíte přilákat diváky na tribuny a jaká je cena vstupenek na domácí utkání?

Cenu domácí fans dobře znají a levnější být ani nemůže. Cena vstupenky je 100 Kč (bez změny 20 let!), cena permanentky na sezóny 1000 Kč, v obou případech jde o jednu z nejnižších cen v první a druhé lize. Děti do 15 let mají vstupné zdarma. 

Využíváme mnoho komunikačních kanálů pro propagaci. Když je vypíšeme, je jich pro někoho překvapivě až velmi mnoho:

  • webové stránky - obvyklá termínovka s přehledem zápasů a předzápasové preview
  • sociální sítě - máme zajímavý dosah sledujících a tak nabízíme kompletní pokrytí - Instagram, Facebook, X.com, YouTube - v týdnu před utkáním začínáme obvykle v pondělí, den předem je preview a poslední rozhovor, v den zápasu pak od rána připomínky zápasu
  • pozvánka v lokálním rádiu - Rock Rádio (5 dní - cca 12 rotací denně)
  • sociální sítě Města Příbram
  • mailový a webový infoservis Města Příbram
  • magazín A11 Náš region
  • partnerská propagace (např. když náš zápas propaguje partner utkání)

MFD: Jak na propagaci domácích utkání spolupracujete s městem a realizujete i nějaké kroky, abyste přilákali do ochozů mládež (volné vstupenky do škol, dalších sportovních oddílů ve městě atd.).

V podstatě odpovězeno v předchozí otázce. S městem Příbram spolupracujeme úzce a pokrýváme nejsledovanější kanály, které nabízí město. Poskytujeme vstupenky do mládežnických oddílů pro rodiče dětí. Do škol s ohledem na vstupné zdarma pro děti vstupenky přímo neposkytujeme. Příležitostně máme nabídky i pro ostatní sportovní oddíly, nebo jiné organizace např. již zmíněná baráž. Pokud bychom se na návštěvnost a příjmy z návštěvnosti měli podívat očima ekonomů, tak dlouhodobě by měl být trend i v našem klubu obrácený.  Začít co nejvíce "monetizovat" příjem a zajistit klubu prostředky právě i na provoz utkání atd. 

Na závěr se sluší za podzimní návštěvnost fanouškům poděkovat. U všech, kteří chodí, je vidět, že mají náš klub za svůj, fandí jak mohou. V zápasech, které jsme často rozhodovali v závěru, si fans prožívali společně s námi drama až do závěrečných minut. Náš tým jim prokázal bojovnost a chuť se porvat o výsledek. Za FK Příbram můžeme slíbit, že budeme náš program a spolupráci s fanoušky rozšiřovat, tak aby se na zápas k nám těšili ještě víc.

Příští zápas
středa 8.5.2024
FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA, 27. kolo
10:30h
1.SK Prostějov
FK PŘÍBRAM
Online
Aktuálně na webu
FK Příbram TV
04. 05. 2024
Daniel Fišl: Na zápas jsme byli ohromně namotivovaní, ale bohužel to nevyšlo
FanshopAkademie
Generální partner
Prémiový partner
Tipsport
Hlavní partneři
Město PříbramJAKOFORTUNANIOsport agency a.s.FORTUNA:NÁRODNÍ LIGA
Mediální partneři
Pribram.czRock RádioNáš REGION
Partneři
Olympia FitnessDŘEVOVÝROBA WIMMER s.r.o.Kovohutě Příbram nástupnická, a.s.PBtisk s.r.o.RH SERVIS PŘÍBRAM s.r.o.Středočeský krajSVZ Centrum s.r.o.Rozvoz čerstvé zeleniny a ovoceINTERNATIONAL SPORT MANAGEMENT s.r.o.Chovanec Sport Agency, a.s.Kuchyně HalašDexterity Services s.r.o.B&B commercial activity s.r.o.Kolaudace jednodušeASTON služby v ekologiiAll Stars School