Souhrn marketingových aktivit v uplynulé sezóně
30.07.2024
Co se v sezóně 2023/24 stalo na poli marketingu? Co se dařilo, aby jste měli co nejlepší komfort spojený s naším klubem?
Marketingový manažer Zdeněk Brož shrnuje pro Vás uplynulou sezónu z pohledu aktivit pro veřejnost a fanoušky: “V minulé sezóně se toho stalo na poli marketingu vcelku mnoho. Snažili jsme se u nás v FK Příbram, aby byl druholigový marketing vidět. Hodnocení za sezónou nám však vystavil především sportovní výsledek, kdy jsme sestoupili, což nás všechny mrzelo.”
- Tvorba obsahu (Content): Tvorba videí, rozhovorů a anket okolo A-týmu a celého klubu byla největší v historii. Dařilo se nám držet růst sledujících na sociálních sítích, lákadlem byla zejména videa.
- Sociální sítě: Na 35tisícové město máme nadstandardní sledovanost. V okrese jsme nejsledovanější sportovní oddíl. 10k - IG, 6k - FB, 5k - X, 1,8k YT. Přibyl TikTok, zatím se 600 odběrateli. Co nejvíc pomůže sledovanosti jsou různé sportovní úspěchy, občas se podaří realizovat zajímavý nápad.
- Návštěvnost: Přesun zápasů na pátek přinesl až 800 lidí, ale jarní prohry návštěvnost snížily. Kvalitní občerstvení a parkování nemohou být jediným lákadlem, fanoušci se těší zejména na góly a hezké zápasy.
- Termínové kolize: Ty nás potrápily zejména v době hokejové baráže a taky termíny, kdy jsme museli hrát v době, kdy se hrály významné ligové duely jako derby S+S či MS v hokeji. Potřeba je lépe plánovat, bohužel ne vždy to ovlivníme zrovna my.
- Fanhop: Nový internetový fanshop a stánek na stadionu fungují dobře. Prodeje rostly, zatím nás limituje budget, abychom měli více nového merche.
- Zábava a soutěže: Poločasové soutěže byly úspěšné, lidé se spolehlivě hlásili přes sli.do. Je vidět, že pro zapojení umí použít mobil, což je dobré vědět do budoucna.
- Fanzóna: Akce při zápase s Brnem byla úspěšná, sportovní aktivity a autogramiáda fungovaly. Živá kapela neměla očekávaný ohlas.
- Live tiskovka: Uspořádali jsme tiskovku pro fanoušky, přineslo to zábavu a zapojení obou stran. Povedená věc, ti co se byli podívat, se museli bavit.
- Charita (CSR): Vybrali jsme díky Vám fanouškům 30 tisíc Kč pro příbramskou nemocnici, zaměřili jsme se na oddělení pro starší občany v rámci sloganu Fotbal pro všechny generace
- Obsah o mládeži: Věnoval jsem se mládežnické akademii, povedl se seriál rozhovorů s trenéry. Obsah byl sledovaný a bavil i samotné děti.
- Speciální událost - baráž U14: Domácí zápas baráže přilákal přes 400 lidí, atmosféra pomohla k postupu. Mediální ohlas pozitivní, úspěch jsme donesli až na radnici, kde kluky ocenilo vedení města.
- Školy: Naši cizinci “učili” angličtinu ve školách, děti i učitelé to ocenili. Plánujeme opakovat, podporuje to větší společenskou integraci ve smyslu “Say no to racism”.
- Městské akce: Účastnili jsme se Novák Festu a Na hřišti to žije, prezentace byla vzorná díky našim trenérům i marketingové přípravě.
- Partnerství: Sponzorství bylo vidět v online obsahu, mělo větší dosah než na stadionu. Hledáme partnery, kteří by víc spolupracovali na retailových a aktivačních projektech.
- Exkurze: Ukázali jsme prostory klubu dětem na příměstském táboru i našim skalním fanouškům, plánujeme nepravidelné opakování.